Sabtu, 18 Januari 2020

Pregnant




Asalamualaikum ✌👀

Hampir 5 bulan suda kawin, rezeki anak belum lg ada.. Selalu juga ingatkan diri supaya jangan terlampau fikir soal nie, memandangkan aku nie jenis takut sakit so kira excuses juga for me nda mau fikir sgt soal pregnant nie. Tapi bila lama2 tu terfikir juga lah, bila la aku nie megandung nie 😅😅😅😅😅,  jujur... tiap kali kalau ku rasa mcm pening2 memang aku hoping yang aku tengah pregnant..


Memang la, nda dinafikan usia perkahwinan aku nie masih lagi baru, inai dikaki pun masih ada lagi 😝😝, ada yang cakap enjoy dulu, ada yang cakap jangan dulu fikir ada yang cakap semua tu rezeki.. semua nasihat yg suruh aku chill up and enjoy the moment. Iya... Memang betul semua tu 😀😀😀😀, tapi itu lah aku nda bole terlampau chill sangat sebab first aku fikir usia aku.. Tahun 2020 last masuk umur 2 series, tahun depan hai to 3 series. Lepastu ak fikir suami aku juga, dia suka kan budak, bila aku tatap muka dia waktu tidur tu mmg aku berdoa sgt suatu hari nanti Allah izinkan dia jadi seorang bapa..Biarpun sakit nya beranak tu akan aku gagahkan diri untuk seseorang yang bergelar suami

InsyaALLAH, ada juga la aku menggoogle apa yang patut usaha2 aku kena buat kalau mau cepat ada baby, akan aku usaha kan tu semua nanti. Anggap saja ini permulaan pertama aku, mudah2an membuahkan hasil.. Kalau tiada aku pasrah. Apa yang termampu saja nie..Doakan aku ya. InsyaAllah Amiin...


OPPS... Jap, ada satu story mau cerita berkaitan entry aku nie... 


Ada satu kali ni, usia perkahwinan aku masa tu baru masuk 3 bulan,  dipendek kan cerita aku punya period time tu  hampir 2 bulan nda datang2 (sebelum kawin period mmg nda menentu juga tp nda la sampai 2 bulan mcm tu 😮😅), waktu tu kerap rasa mau makan asam ja, tapi bukan semua asam, aku berkenan tu asam manis, lepastu aku akan pening2, dan nafsu makan memang sgt naik.  Suatu hari laki aku tanya aku sama ada aku tengah pregnant ka tidak, sebab dia perasan perubahan  diri aku, masa tu aku pun terfikir hal yang sama, time tu nervous juga la kalau betul aku preggy mmg bercampur baur perasaan mau jadi mama 😄😄😄. So hati tu sudah set gaji nanti mau buat check up doktor and ready2 mau beli tu pregnancy test.. Diringkaskan lagi cerita nie 😝😝😝, belum sempat aku buat semua tu, nda lama kemudian period aku datang 😅😅😅, so aku pun bagitau la si laki yang aku tengah period setelah sekian lama, nda jadi megandung.. Sempat ku tanya perasaan dia waktu aku kata aku nda megandung, dia mengaku juga sedikit hampa tapi dia cakap "nda apa, kita usaha lagi..." 😚😚😚😚. Kecian juga la tapi apa boleh buat, soal macam nie bukan kuasa kita tapi Allah S.w.t, kalau Allah mau nya belum.. then belum lah kan.. Dari sana aku ambil iktibar kadang2 kita rasa tanda2 tu mcm kita tengah preggy tp end up bukan, ada pula bakal ibu langsung tiada tanda apa2 tp end up preggy.. Nie semua mainan hormon dalam badan 😆😆😆, so jangan tertipu 😃😄😄😄

Mudah2an tahun ne ada la rezeki ku.. Amiin yrb al amiin. Sorry terlampau panjang pula karangan ku hari nie 😲😲😅😅😅, anyway kalau kamu berjaya baca sampai habis thank you 😘😘😘😘


Till Then
Bye 💋💋

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Dear Allah S.W.T

 Assalamualaikum :) Hari ni blog untuk luahan buat Sang Pencipta, yes! I know sepatut nya luah di tikar sejadah tp aku mau mencoret isi hati...