Rabu, 1 Disember 2021

Can't Sleep

Assalamualaikum blog ku syg ❤️, 

Sudah lama aku menyepi dr mencoret isi hati ku ini 😂, besa la ba.. Kdg nda tfikir mau meluah di sini, kdg tu pula tfikir juga tp malas 😆

Jam menunjuk kan jam 12.42am, nda dapat tidur bos.. Lgpn ak malas, lau tidur kena kacau ja jam 2. 00am, suda siok2 tidur kena ganggu, bikin panas 🙄.

Dalam melayan mata yg belum megantuk ni, byk pula ak teringin mau coret kan di sini, untuk di jadikan bahan bacaan di kemudian hari kelak ( tu pun kalau rajin la 🤣)

Okay first apa?,  sa skrg tengah hadapi penyakit gerd, anxiety dan panic disorder 😓, kadang tu kalau suda datang gerd aku sana la anxiety ku pun datang. Sejak aku kena penyakit ni, mcm nda tenang hidup aku sb tlmpau fikir bukan², kadang tu susah aku mau fokus dgn aktiviti harian, tpksa la ak makan ubat supaya nda melarat anxiety ku.

Ada sebab juga knp Allah bagi aku sakit ni, sejak ak ada sakit ni, ak belajar merajinkan diri untuk solat 😅, dulu enda.. tp sb anxiety ni selalu buat aku ingat mati, now aku kena solat spy nda terlambat bila sampai waktu nya. 

2nd pula, sakit gangguan ni 😌, belum lg baik², sabar jala.. hanya mampu berserah pd Allah dan byk ingat pd Allah, malas suda ak mau bahas pasal itu.. chapek deh..

Nampak nya, nda merasa la aku ni jd ibu 😅, gara2 gangguan ni ak hilang nikmat menjadi ibu.. tp doakan, aku suda cari ustazah untuk ajar aku mengaji 😍, mudah2an Allah permudahkan lah ya.

Anyway, besok ak ada interview jam 2pm, as sales assistance, wish me luck.. Masuk 3 bulan suda unimployed ni 😭, sudah tu bulan 12 last suda ak menyewa, kalau ak nda dpt kerja secepat mungkin, tiada harapan laitu continue menyewa.

I still keep my hope up 🙏. 

Hmm, siok oh ak tgk kawan2 ku yg ada baby/anak, pdhal duluan aku kawin dr diorang tp awal rezeki diorg ada baby/anak.... I is jealous 😢, tp rasa ini ku biarkan berlalu pergi..

Lgpn ak lama suda menjauhkan diri aku dr kawan2 ku, sb ak rasa mcm nda layak mau bkwn sama diorg, diorg semua ada anak suda, while aku tiada... 😓, issokay, ak masih ada family, husband, Allah s. w. t ☺️. 

Nanti tua kalau umur panjang, aku ada plan suda daftar rumah orang tua, supaya aku nda mati mereput dalam rumah sorang² 😅.

Tp ndatau la ak masih simpan harapan someday aku pregnant 😅, just Amiinn kan saja la ya. 

K that's all for tonite.. Byebye 💕

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Dear Allah S.W.T

 Assalamualaikum :) Hari ni blog untuk luahan buat Sang Pencipta, yes! I know sepatut nya luah di tikar sejadah tp aku mau mencoret isi hati...