Jumaat, 5 Ogos 2022

As Imma getting older

 Assalamualaikum :)


Hai blog ku, its been awhile aku nda ke sini meluah rasa hati 😉, nah mcm besa la kan.. ini blog sedih, aku dtg sini if aku rasa sedih jak, sbb nda da kawan tmpt meluah. Hehehe


Aku masih ingat lg konok yg aku berazam mau rajin update blog tp biasala manusia kan? Jarang la yg mau tepati janji.. hikhik


Mcm tajuk besar ku kali ni, aku mau meluah cabaran dan dugaan masuk umur 30'series ni, aku rasa aku mulai menjauhkan diri aku dr byk org, org yg dulu boleh dikatakan rapat dlm hidup aku, slowly aku mula merasa awkward., aku nda pasti sama ada aku atau diorg yg berubah karakter atau mungkin aku yg terlalu sensetif.


Sejak aku ada salah faham dgn bff ku, aku slowly merasa org yg pernah dekat dgn aku dulu, skrg makin menjauh.. aku sedih, sb aku nda byk org yg dekat dlm hidup aku, bahkan keluarga dan adik beradik aku sendiri.. tp aku rasa aku kena bersedia/belajar hidup bersendirian selepas ketiadaan suami aku kelak... aku nda mau menyusahkan sesiapa pun, sbb aku tau tiada yg betul2 terima diri aku seadanya..


Aku selalu doa pada Allah jangan ambil nil duluan, tp ambil la aku duluan sebab tanpa dia aku akan hidup kesorangan, aku tiada kawan.. aku tiada teman di sisi aku, aku sentiasa sendiri.. aku tiada anak yg boleh jaga aku time tua nanti, aku juga tiada kerja yg tetap utk menjamin masa depan aku di hari tua nanti.. aku jd takut bila aku fikir if someday Allah ambil suami aku duluan.. 


Sebagai hamba Allah aku cuma boleh berdoa, minta pd Allah utk di makbul kan doa aku.. Mudahan Allah perkenankan, wpn aku bukan org yg baik.. 


Aku selalu tanya diri aku, "Am i that bad?", kenapa org2 terlalu senang judge aku, condem aku, membenci aku, tidak suka kan aku tanpa sebab... aku berdosa kah dgn diorg?, entah la.. bila aku ada perasaan mcm ni, aku mulai rasa mati lebih baik.. tp amalan masih kurang..


Aku redha dgn dugaan yg Allah beri pd aku.. aku cuma hrp Allah nda tinggalkan aku mcm org2 yg dekat dgn aku.. aku sedih if Allah juga bencikan aku.. tp aku kena percaya pd Rahmat Allah.. dan kasih syg Allah.. 


Actually byk lg aku mau meluah tp aku akhiri sampai sini ja la k.. mgkn sb ak jd suri rumah aku jd makin sensetif dgn keadaan.. haha.. aku berserah ja la pd Allah.. Doakan rumah aku siap cepat supaya aku boleh pindah keluar k.. :) mgkn tiada aku d rumah ni lebih baik.. sampai saat nya aku akan pergi tanpa menyusahkan sesiapa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Dear Allah S.W.T

 Assalamualaikum :) Hari ni blog untuk luahan buat Sang Pencipta, yes! I know sepatut nya luah di tikar sejadah tp aku mau mencoret isi hati...