Rabu, 1 Januari 2020

LAST DAY OF 2019


Image result for azam 2020 nak kurus



Asalamualaikum ✋😀, hari nie last suda tahun 2019 nnt malam kompom jammed bukan kaleng2 time balik kerja nie 😌💢, asal mau masuk taun baru mmg dimana2 posting pasal azam tahun baru kan? , kalau dulu time budak sekolah rajin lagi kunun memasang azam, tp selari dengan waktu yang berjalan dan usia yang semakin berganjak nie, aku nda lg fikir azam2 nie semua, tp terkenang setapak kita dengan ajal, kalau bukan diri sendiri boleh jadi Allah ambil orang2 yg kita rapat dan sayang  (which is itu aku selalu takut tiap kali 💧)

Baru2 nie laki ku excident, gara2 dia drive 80-90km waktu hujan lebat 😤😖😢, dengar ja dia ckp dia excident tu, jantung aku kabak2 sudah takut jadi apa2 yang buruk dengan dia ka apa tp syukur Allah masih panjangkan umurnya dan lindungi perjalanan nya sampai ke destinasi 😓, tolong la lepas nie hati2 la driving tu💔, maka sebelum dia jalan tu aku sudah pesan hati2 driving sebab benda macam tu nda mustahil jadi kan?, tp tulah manusia nie kadang benda sudah jadi baru ambil pengajaran dari sana, sejak dari tu dia drive slowly sudah 😁😂😄, semoga Allah sentiasa melindungi org2 yang ku sayangi termasuk family suami ku juga. Amiin yrb al amiin 💖

So back to our topic 😂😂😂😁,,,,

Bagi aku lah kan bila ko mau achieve something bila2 masa pun ko boleh buat sebenarnya, nda perlu tunggu masuk tahun baru baru mau starting 😅, Bila ko rasa its a perfect time, then do it!. Aku pun ada target aku mau kecapi tp benda tu perlukan masa yang lama untuk aku dapat, boleh jadi aku dapat boleh jadi bukan rezeki aku untuk dapat.. so dengan kata lain aku usaha lepastu aku tawakal 😂😂, doakan supaya aku boleh achieve target ku tu ah.

Tapi aku cakap nie semua bukan aku mau menghalang untuk sesiapa yang sudah terbiasa dengan azam tahun baru :), teruskan niat kamu tu and aku doakan Allah permudahkan perjalanan kamu dalam mengecapi target dalam hidup masing2 k 😘😘😙. Good luck untuk kita semua 💓.

So rasanya sampai sini ja entry ku buat masa nie, kalau rajin2 aku update lagi 😁😎


Till then
bye 💋💋

Tiada ulasan:

Dear Allah S.W.T

 Assalamualaikum :) Hari ni blog untuk luahan buat Sang Pencipta, yes! I know sepatut nya luah di tikar sejadah tp aku mau mencoret isi hati...