Selasa, 7 Januari 2020

FIRST ENTRY ON 2020

Asalamualaikum, apa khabar? 😊

Baru ada kesempatan mau update ni blog, sebab sibuk kunun bercuti dari 1/2020 - 5/2020 tu baru balik ke Sabah tanah air ku 😎😍😍, syukur Alhamdulilah lah kan sy selamat sampai ke tanah air, sebelum berangkat tu risau juga sebenarnya, gara2 aku ada sakit telinga sekarang nie, telinga ku blocking dari 25hb/2019 sampai lah sekarang waktu aku tengah menaip nie 😢😢😢, bila Allah mau bagi penyakit, sesaat ja tanpa kita sedar kan. Waktu dalam kapal kan telinga kita akan sakit bila dekat2 mau mendarat tu, jd risau la juga kalau gegendang telinga ku pecah ka apa , tp syukur juga nda la sampai tahap macam tu tp mmg sakit lah rasa macam mau terjun jak dr kapal tu 😅😅

Kemarin pegi checkup doktor lagi, this time cakap ada something mengeras disana, tapi bukan 💩👂, tp debilang ada nanah di situ, tp syukur lah selama sakit ku tu ada sekali ja aku kurang selesa waktu tidur lepas dari itu teda juga rasa sakit melampau ditelinga, jadi diri nie nda la expect something serious kan. Sebelum berangkat ke KL tu, ada juga aku sempat buat check up, that time doktor kata bahagian dalam telinga ku tengah membengkak so dia kasi la aku ubat titik dan antibiotik, so di KL tu rajin2 la aku menitik tu ubat telinga then makan ubat,, tp pelik juga la kn ubat habis suda tp telinga masih nda sembuh2 😢😢😢. Aku buat checkup dari 2 doktor yang berbeza tp yang hampeh nya first doktor yg check aku sebelum aku mau pegi KL tu dia bagi aku ubat yang nda mampan or nda ngam dengan sakit yg aku dapat 😑😑😑, apa punya doktor mcm tu??

Doktor kemarin ada cakap, lepas dr seminggu tiada perubahan terpaksa aku kena refer doktor pakar untuk buat minor surgeri 😖😖😖, takut nya bila dengar part surgeri tu.. Aku nda suka,, wuwu.. Mudah2an ubat yang kena kasi kali nie boleh mengurangkan penyaki ku nie. Aku seboleh nya ndamau ada surgeri2 nie..Wpn org cakap cuma surgeri kecil but still to me benda tu scary bah 😓😓😓, waktu doktor cakap macam tu sempat juga dalam hati aku terdetik begini pun aku takut apa lagi kalau sakit beranak, koyak sana sini 😅😅😅, jenis aku nie sebenarnya penakut bab2 mcm nie.. Tp benda tu lain cerita la kan. Hehehehe, mungkin salah satu sebab kenapa kot Allah belum bagi aku anak. Tp mudah2an masih 2series nie sempat la aku megandung..

Okey lain cerita... waktu ku di KL tiada juga aku mau cerita sgt, yang boleh aku cakap sana murah2 dia punya harga baju, tudung memang gila sale diorg kasi, nasib seja bajet nda banyak, kalau ndak.. 20kg pun nda cukup tu kalau mau bawa balik sabah 😂😂😂, tp ak bosan sudah sebenarnya mau ke mall, bagi aku disabah nie pun banyak mall... kalau boleh next time aku mau pegi tempat pemandangan cantik2 yang eye catching.. keindahan alam sekitar, kebesaran Allah s.w.t...hrp plan dengan laki ku berjalan lancar, insyaAllah...

Smpai disini seja la dulu. Teda juga apa aku mau cerita selama aku di KL nie, tu seja la banyak barang mur mur sis... siapa mau shopping kaw2, ke sana la kamu boleh borong banyak2. Hehehe..


Till then,
bye 💋💋

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Dear Allah S.W.T

 Assalamualaikum :) Hari ni blog untuk luahan buat Sang Pencipta, yes! I know sepatut nya luah di tikar sejadah tp aku mau mencoret isi hati...