Jumaat, 10 Januari 2020

Perkahwinan

Asalamualaikum w.b.t ✌πŸ’–πŸ’–

Hari nie aku mau cakap pasal kawin, Alhamdulilah baru masuk 4 bulan 18 hari usia perkahwinan aku hari nie, masih muda lagi, masih fresh lagi πŸ‘°πŸ‘ΌπŸ‘Ά, tp sepanjang perjalanan yang masih baru tu, banyak juga aku belajar tentang perkahwinan πŸ’¦, aku sedar sekarang kenapa org tua kita selalu cakap kahwin bukan senang, kahwin bukan untuk bersuka saja tp ia nya tanggungjawab, amanah dr Allah s.w.t, kalau kita gagal dalam menangani nya maka masjid yang kita bina atas nama Allah, janji yang kita ikrar kan juga musnah.

Ada masa orang nampak kita bahagia (Alhamdulilah), tp ada masa disebalik kebahagiaan Allah ada selitkan dugaan yang ku pilih untuk tidak tunjuk kan, adakalah masalah yang sama berulang kali diperkatakan, ada masa masalah yang baru datang menguji keutuhan rumah tangga.. Its tiring but you need to get through it kalau mau kecapi nikmat bahagia tu..

Aku nie orang nya SANGAT pendiam, SANGAT introverted, SANGAT tertutup, perangai ku nie cuma open untuk sesetengah orang saja, kalau untuk orang baru pun bole di kira terpilih πŸ˜…πŸ˜… ,so aku sangat risau bila terima orang2 baru dalam hidup aku sebab aku tahu dan sangat tahu bukan semua orang faham diri ku yang macam nie, orang cuma akan assume aku nie sombong,pendiam,nda banyak cakap πŸ˜…πŸ˜… tp tergolong la ba juga tu kan? Ehe. Tp aku nda sombong 😒

Jd sebelum aku kawin dengan lakiku, aku sangat risau untuk masuk ke dunia nya, I ask him over and over again time tu okay ka aku kawin sama dia? Aku cuba explain diri aku macam mana, aku bukan mcm yang dia nampak aku didunia maya.. I mean di socmed ofcourse aku jadi talkative, aku nampak periang, aku seakan friendly, pendek kata cepat ngam sama orang lah gitu.. Tp the real me IM NOT

Every happiness dalam perkahwinan yang kamu dapat nda kira masih baru atau sudah lama, ada ujian Allah selit di sana, ada masa memang aku cemburu dengan life orang lain sampai tiada mood seharian tu, tp ada masa aku cakap dengan diri aku supaya jangan cemburu, fokus pd yang menyanyangi mu..


My conclusion untuk entry kali nie, kawin bukan senang ya.. Kalau waktu bercinta banyak love bird terbang2 di kepala tu, trust me it wont last long kalau kamu nda pandai handle permasalahan ketika di uji.. haha.. Doakan saja prkahwinan ku nie bertahan lama.. InsyaAllah Amiin.. Aku letak tawakal saja dalam hati nie.. 

Till then,
bye πŸ’‹πŸ’‹

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Dear Allah S.W.T

 Assalamualaikum :) Hari ni blog untuk luahan buat Sang Pencipta, yes! I know sepatut nya luah di tikar sejadah tp aku mau mencoret isi hati...