Isnin, 4 Januari 2021

Gangguan

 Asalamualaikum :)

Sejak akhir2 ni aku nda brpa sihat dr segi fizikal dan mental.. fizikal and mental aku penat sgt... bukan penat biasa2 ni tau..Ni penat luar biasa 😅


Semua bermula waktu aku tengah on fight dgn cik abg syg aku tu, starting aku mula di masukki oleh jinbara.. hehe


Mula nya aku fikir, "sokay la, mungkin nda serius sgt..." so aku ignore jala... But it keep happend bila sudah aku marah... 😬, aku ni pula kalau marah bukan marah biasa2, tp marah yg sgt marah sebab aku jenis suka pendam perasaan, and bila aku byk pendam satu hari tu aku meletup then bermula la titik permulaan ganguan itew..


Bila suda kerap kali kena take over tu badan, of course la sakit nya sukar di explain.. Dan aku pula jenis cepat terasa kalau cik abg syg tu start buat aku emosi 😌, bila suda jd mcm tu.. of course jinbara ni lg senang masuk ke badan aku since dia tau kelemahan aku ni cpt marah, cpt emosi, cepat sedih dan semua berkaitan yg negetif thinking la..


Pernah satu hari tu, cik abg bawa balik rumah mentua.. daaann kat sana la aku start lg kena rasuk.. So kenampakan la aku dirasuk oleh family mentua.. 😅, terus cepat2 la si abg patah balik dr rumah mentua and balik ke rumah kami.. (rumah mentua, jalan masuk kena lalu byk pokok dan hutan.. so kat sana la menari2 segala mahkluk halus tu tgk aku yg mmg sudah sedia "nda sihat ni"


Now skrg, aku tengah dalam proses berubat.. Ni semua dari keturunan sebelah mama aku.. Nenek moyang la cerita nya nie... tempias nya tkena dekat cucu cicit..👵👴💔, yang lg sedih ustz cakap dlm kondisi aku mcm ni, mungkit agak susah dapat zuriat.. kalau ada pun mungkin tak sempurna..


Kita ni suda la teringin mau ada baby, tp bila suda kena ckp gitu rasa sedih juga tp at the same time aku faham and aku also tau kdg benda gini mmg ada berkaitan dgn jin..


Tp aku tetap mahu iktihar dan aku percaya itu semua tetap kuasa dr Allah s.w.t :)


Doakan aku cpt sembuh ya.. dan aku doakan kalian dijauhkan ganguan mcm aku ni. Amiin InsyaAllah






 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Dear Allah S.W.T

 Assalamualaikum :) Hari ni blog untuk luahan buat Sang Pencipta, yes! I know sepatut nya luah di tikar sejadah tp aku mau mencoret isi hati...