Isnin, 15 Februari 2021

Persahabatan

 Asalamualaikum,


Here I am again, mencoret di ruang maya untuk meluahkan isi hati yang tiada siapa yang tahu. Satu persatu dugaan Allah bagi untuk tunjuk kan kasih sayang Nya kpd hamba Nya yang hina ini,

Maybe aku patut tukar blog ni sbg blog sedih kot 😅, kbykn inti pati dr entry ku semua nya kesedihan, kedukaan dr manusia2 yang menguji hati dan perasaan ini.


Dipendekkan cerita, bbrp hari lepas aku dpt calling dr sang sahabat yang ku anggap sbg teman baik, teman rapat, kawan hinggah Jannah gitew.. terdengar di corong talian dia sedang menangis akibat dr permasalahan hubungan dengan sang kekasih, jd aku jalan kan tggjwb aku sbg sahabat untuk bagi dia kata2 semangat, supaya dia tau yang aku ada di sini.. Tidak tinggalkan dia sedih sorang2 (wpn time tu laki aku yg sorg2 layan diri sndiri, haha)

Bla bla, aku kc pendek lg cerita ni, kemarin bersamaan 14hb aku bawa  la dia keluar untuk tenangkan dia, aku mau cheer her up to make her happy lah kan...

But,,

Turn up, 

Aku yang disakiti 💔

Hanya sebab aku tukar rim baru.. 

Iya rim baru, duit yang aku ada aku tukar rim baru sb rim sebelum ni aku nda suka, so aku cakap sama suami aku, aku mau tukar baru sementara masih ada duit ni, waktu tu aku langsung nda fikir hal ni boleh jd issue pergaduhan dgn kawan baik sendiri 😢


Mcm mana? Nah itu dia aku mau luah kan


Kwn ni bilang dgn nada yang aku tidak suka, "sepatut nya duit ko ada tu ko buat check up doktor sana" (aku ada masalah belum mendapat zuriat sampai skrg 😢, jd aku sangat sensetif orang attack aku pasal anak sebenarnya).. ini pegi tukar rim!, patut dahulukan yang penting dulu.."

Bila aku dengar ja dia cakap mcm tu, Hati aku yang mula nya 💓 jatuh dan pecah 💔💔💔, hanya sebab aku tukar rim tu jak, dia judge aku nda pentingkan mana yg penting 😢😢😢, perlukan aku list down semua usaha aku untuk aku dapatkan zuriat so tht dia tau aku ada usaha tu.

Dgn seanak nya dia berkata ibarat aku pentingkan benda lain drpd soal anak 😔😔😔, aku betul2 kecewa sgt, mcm mana sorg kawan yang aku anggap kawan baik boleh cakap mcm tu dgn aku..


Dia judge aku mcm aku ni useless nda fikir soal zuriat ni, sedangkan dia yg belum kawin tu sndiri boleh kondem aku mcm ni juz bcos aku tiada anak lagi 😭😭😭😭😭


Mcm mana aku mau redha dan sabar dgn ujian Allah ni kalau kawan baik aku sendiri attack aku mcm tu, padahal dia kawan baik aku, dia tau aku sedih org selalu kondem aku psl anak.. tp nda sangka dia ikut2an kondem aku juga 😢.

Myb sebab aku gemuk kan.. myb sbb tu org pandang rendah dgn aku, myb juga psl aku pendiam, anxiety dgn org sekeliling aku.. senang aku kena tindas mcm nie..

Then aku decide utk lepaskan kawan aku ni, sb aku sedar jauh d sudut hati ny mgkn dia lg prefer bkwn sama kawan2 yang lain, yang duluan ada zuriat dr kwn baik ny sndiri. Mgkn dia rasa hubungan aku dgn suami aku belum lengkap so tht dia ada bahan utk kondem supaya aku sama2 ikut sedih mcm dia..


I dont know.. which one alasan dia prefer buat aku mcm tu..


hmm.. Entah la..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Dear Allah S.W.T

 Assalamualaikum :) Hari ni blog untuk luahan buat Sang Pencipta, yes! I know sepatut nya luah di tikar sejadah tp aku mau mencoret isi hati...